Monday 31 October 2016

KESAN BURUK MERKURI

HARI NIE NAK SHARE SIKIT PASAL MERKURI YANG RAMAI TAK TAHU ATAU BUAT2 TAK TAHU. JANGAN LAH SEBAB KITA SEMUA TERLAMPAU AGRESIF NAK CANTIK SAMPAI SANGGUP GUNA MERKURI!! SAYA SHARE SIKIT NAA...


SERAM KAN..??!!

Apabila raksa ini digunakan dalam krim pemutih, kesan sampingan awal yang boleh terjadi termasuk gatal-gatal, ruam pada kulit, hilang warna kulit (skin discoloration) dan juga parut. Terdedah kepada raksa untuk jangka yang lama membawa kesan yang lebih buruk kepada kesihatan.

WHO memberi amaran penggunaan raksa untuk jangka masa yang lama boleh menyebabkan kerosakan buah pinggang dan gangguan sistem saraf. Raksa yang tinggi dalam badan juga menyebabkan gangguan emosi, tekanan, psikosis dan mengganggu perkembangan otak janin dan juga otak kanak-kanak.

TANDA-TANDA KERACUNAN MERKURI

Tanda-tanda keracunan raksa termasuklah ganguan emosi, letih, hilang ingatan, mudah lupa dan sakit kepala. Keracunan raksa ini juga boleh menyebabkan perubahan tingkah laku seperti cepat terasa, kurang keyakinan diri dan kurang selesa semasa bergaul. Raksa yang berlebihan dalam badan menyebabkan gangguan buah pinggang (membranous nephropathy), badan menggigil dan kekejangan otot.

Sebenarnya byk lagi psl merkuri ni.. lain hari kita share lg yer..

JANGAN RISAU...NATURE WHITE SERUM TAKDE MERCURY TAU!!

No comments:

Post a Comment